کتاب استراتژی کسب و کار بین الملل در کشور-بازارهای نوظهور
سخن اصلی کتاب این است که چگونه شرکتهای چندملیتیِ برخاسته از بازارهای بالغ اتحادیة اروپا و آمریکای شمالی مشکلات مختلف استراتژیکِ کسبوکار در كشورـ بازارهای نوظهورِ عمدتاً آسیا و اروپای شرقی را مرتفعمیکنند. امروزه این بازارها، بازارهايی کلیدی هستند و قطعاً كانون اصلي توسعة آتي بيشتر شركتهاي چندمليتي غربي محسوبمیشوند. علاوهبراین، شركتهاي چندمليتي جدید زیادی نیز از این کشورها ظهورميكنند و موجب شدتيافتن هرچهبيشترِ رقابتها در بازار جهانی ميشوند.
این کتاب، دو دیدگاه سهامدار و ذینفع را براساس رویکرد اجتماعی گستردهتري در هم ادغامکرده و آن را در قالب یک دیدگاه کلنگر به استراتژی کسبوکار بینالملل مطرحمیکند. کتاب چارچوب تحليلي جامع، یکپارچه و عملگرايانهای را نسبت به استراتژی کسبوکار بینالملل تدوین و ترسیممیکند و آن را در قالب «رویکرد شبکة نهادی» تعریفمیکند. برای آشنایی بیشتر علاقه مندان کتاب های دکتر مهران رضوانی، فهرست مطالب و پیشگفتار کتاب «استراتژی کسب و کار بین الملل در کشور-بازارهای نوظهور» در لینک های ذیل دردسترس است: