کتاب مدیریت جامع برند
برند از بحثهاي رايج و جذاب روز است که در هر جا پيرامون آن سخني گفته ميشود. شرکتها مبالغ بسياري را برای برنامهريزي و اجرا در اين زمينه صرف ميکنند. هر روزه، نتايج تحقيقات جديد منتشر میشود و ماحصل تلاشهاي متعدد براي يافتن معجوني سحرآميز جهت مديريت برند، توسعۀ چارچوبها و مدلهاي نوين است. به طور خاص، از اواسط دهه 1980 پژوهشگران و فعالان بازار به کاوش پيرامون گستره، عمق و پتانسيلهاي برند پرداختهاند. مفاهيم متعدد و متنوعی در کنار ايدهها و چارچوبهاي نظري ظهور و بروز يافتند و در نتيجه طيف وسيعي از ديدگاهها دربارۀ اينکه امروزه، برند چگونه بايد مفهومسازي و مديريت شود، پديد آمده است. از اين رو، دستيابي به برداشتي فراگير در موضوع مديريت برند مسئلۀ پيچيدهاي تلقي ميشود.
کتاب «مدیریت جامع برند» دکتر مهران رضوانی از 13 فصل تشکيل شده است: فصول 1 تا 9، مکاتب و رويکردهاي مديريت برند؛ فصل 10 ارزشگذاري برند، فصل 11، برندگذاري ملي؛ فصل 12، تداعی برند ملی: شاخصها و مدلهای سنجش و فصل 13، توسعۀ برند بینالمللی. برای آشنایی بیشتر علاقه مندان، فهرست مطالب و مقدمۀ کتاب «مدیریت جامع برند» در لینک های ذیل دردسترس است: