دکتر مهران رضوانی

دکتر مهران رضوانی دکتری تخصصی خود را در سال 1388 در رشتۀ مدیریت بازاریابی بین‌الملل  با رتبۀ نخست دریافت نمود. دکتر مهران رضوانی متخصص  بازاریابی کارآفرینانه، بازاریابی بین‌الملل، بازاریابی تأمین مالی و راه‌اندازی و توسعۀ کسب‌و‌کارهای نوپا و با رشد سریع بویژه در خدمات مالی است.

فعالیت‌های دکتر مهران رضوانی طی 10 سال اخیر علاوه‌بر مشاوره، تدریس و توسعۀ کسب‌وکار مشتمل‌بر مدیریت بیش از 100 پروژۀ برنامه‌ریزی استراتژیک، برنامه‌ریزی بازاریابی، بین المللی سازی و امکانسنجی طرح‌ها در سطوح ملی، استانی و بنگاهی است.

دکتر مهران رضوانی پیشگام دانش بازاریابی کارآفرینانه در ایران و مؤلف کتب و مقالات متعدد در زمینۀ نوآوری های بازاریابی است. ایشان از سال 1389 به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران مشغول به خدمت و تدریس دروس تخصصی بازاریابی الکترونیک، بازاریابی بین الملل و بازاریابی کارآفرینانه و فروش در کسب‌وکارهای نوپا، کوچک و متوسط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

دکتر مهران رضوانی ضمن انتشار بیش از 200 مقالۀ تخصصی در مجلات و همایش‌های معتبر ملّی و بین‌المللی به تألیف و ترجمه بیش از 10 جلد کتاب بومی در زمینه‌های بازاریابی، کارآفرینی و کسب‌و‌کار نیز اقدام نموده‌است.

رهاورد تلاش‌های علمی – پژوهشی دکتر مهران رضوانی کسب افتخارات ارزشمندی به شرح ذیل است:

  • احراز عنوان «طرح کاربردی نمونه» در بیست و پنجمین جشنوارۀ پژوهش دانشگاه تهران در سال 1395به مناسبت انتخاب طرح کاربردی با عنوان «ارزیابی آمادگی بین‌المللی‌شدن شرکت نقش اول کیفیت»
  • احراز عنوان «اثر برگزیدۀ» اولین دورۀ کتاب سال اعضای هیئت علمی (نشان دهخدا) در سال 1394به مناسبت انتخاب کتاب «کارآفرینی بین‌المللی»
  • احراز عنوان «طرح کاربردی نمونه» در بیست و چهارمین جشنوارۀ پژوهش دانشگاه تهران در سال 1394 به مناسبت انتخاب طرح کاربردی با عنوان «طراحی مدل کسب‌و‌کار بانک قرض‌الحسنه رسالت از حیث جذب و تخصیص منابع»
  •  احراز عنوان  مقام پژوهشگر جوان نمونه دانشگاه تهران در سال 1393
  • دریافت لوح افتخار از معاونت محترم علم و فناوری ریاست جمهوری در سال 1390به عنوان سطح یک بنیاد ملّی نخبگان
  • دریافت لوح افتخار از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر منطقه‌ای آیسسکو و یونسکو به مناسبت کسب رتبۀ اول پنجمین جشنوارۀ فارابی در سال 1390 در بخش علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری
  • احرازعنوان رسالۀ برتر دکتری دانشگاه تربيت مدرس در سال 1389 به مناسبت انتخاب رسالۀ دکتری با عنوان « طراحي الگوي بازاريابي کارآفرينانه بين‌المللي در بنگاه‌هاي صنعتي ايران؛ رويکرد ترکيبي»
  • احراز رتبۀ  دوم در هفتمين جشنواره علمي نظم و امنيت ناجا در سال 1388 به مناسبت انتخاب طرح با عنوان «برون‌سپاري استراتژيک فعاليت‌هاي آماد و پشتيباني ناجا»
  • احراز مقام دوم در چهارمين جشنواره ممتازين، مبتكرين و نخبگان سراسر كشور در موضوع پروژه در سال 1384
  • احراز مقام اول در اولين جشنواره ممتازين، مبتكرين و نخبگان استان تهران در موضوع پروژه در سال 1384
  • احراز مقام پژوهشگر نمونۀ دانشگاه امام صادق (ع) در سال 1382

انجام فعالیت‌های ‌ذکرشده مرهون مشارکت همکاران کارآزموده و توانمندی است که طی 10 سال گذشته به‌صورت یکپارچه و هماهنگ در راهبری و اجرای اقدامات نقش‌آفرینی مؤثر داشته‌اند. ماحصل این انسجام گروهی اطمینان از انجام به موقع و اثربخش خدمات مشاوره و اجراست. به‌طوریکه هم اکنون بیش از 100 نفر به‌طور دائم و موردی با دکتر مهران رضوانی همکاری دارند.


میزبانی از فرزندان موسسۀ گلستان علی

این نشست که با حضور تعداد 8 نفر از نوجوانان تحت سرپرستی این موسسه به همراه آقای محمد مسلمی، هنرمند گروه فیتیله ها و آقای دکتر مهران رضوانی و آقای دکتر زالی برگزار شد، یک تابلوی نفیس از سوی فرزندان این موسسه آسمانی به آقای دکتر زالی، رئیس دانشکده، در پاسخ به حسن انتخاب ایشان در معرفی جناب اقای سیدحمید رضازاده، مدیر عامل آن موسسه به عنوان رهبر کارآفرین اجتماعی اهدا شد.


کسب مرتبۀ علمی دانشیاری دکتر مهران رضوانی

دکتر مهران رضوانی، عضو هیأت علمی دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران ازبهمن ماه سال 1394موفق به اخذ رتبۀ دانشیاری شدند. ایشان از شهریور سال 1394 مدیریت گروه کارآفرینی سازمانی در دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران را نیز برعهده‌دارند.

 


انتخاب طرح کاربردی دکتر مهران رضوانی در بیست و پنجمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران

در بیست و پنجمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران که در آذرماه سال جاری برگزار گردید ،  طرح کاربردی  دکتر مهران رضوانی تحت عنوان «ارزیابی آمادگی بین المللی شدن شرکت نقش اول کیفیت» به عنوان طرح کاربردی نمونه انتخاب شدند.

چكيده طرح:

فضای کسب‌و‌کار در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دارای تحولات و پیچیدگی‌های منحصربه‌فردی است. شرکت نقش اول کیفیت که به همت متخصصین ایرانی چهارمین سال فعالیت خود را گذرانده و یکی از نمادهای عزم و ارادۀ ملّی است به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در صنعت مخابرات و فناوری‌اطلاعات است که سهام آن متعلق به شرکت همراه‌اول می‌باشد. این شرکت به‌عنوان بزرگترین شرکت فعال در منطقه ارائه‌کنندۀ خدمات در تراز جهانی است. از‌این‌رو هدف‌گذاری سه‌سالۀ این شرکت فعالیت در بازارهای بین‌المللی است. برای این منظور طرح حاضر به‌منظور ارزیابی میزان آمادگی این شرکت برای فعالیت بین‌المللی پایدار در بازارهای خارجی مطابق با آخرین مدل‌ها و نظام‌های ارزیابی بین‌المللی‌شدن شرکت‌ها در قالب چهار مرحله انجام‌شد. نتایج تحقیق گویای وضعیت مناسب میزان آمادگی این شرکت برای تصمیم ورود به بازارهای خارجی است. به منظور تحقق آرمان بین‌المللی‌شدن پایدار شرکت 23 برنامه اقدام تدوین و در مرحلۀ اجرا قرارگرفت.