مقالات

The Dimensions of Organizational Entrepreneurial Learning: A Model of the Opportunity-Oriented Interactive Learning

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
Authors: Leila Fanaee Marhamat , Mohammad Reza Zali and Mehran Rezvani Abstract: It is more than two decades that the concept of Entrepreneurial Learning (EL) has emerged by combing Entrepreneurship and Business Learning and its researchers have mostly focused on individual entrepreneurs as the unit of analysis. But EL can be observed in many entrepreneurial activities that take place in established organizations. This chapter aimed to …


DESIGNING A MODEL TO EVALUATE THE FUNCTION OF VIRAL MARKETING IN SUCCESSFUL DEVELOPMENT OF NEW FINANCIAL SERVICE

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
Authors:  Mehran Rezvani, Zeinab Fathollahzadeh and Marziyeh Rezamand Parsaei Abstract Facing the organization with the turbulent and unstable current in which the rapid changes in customer needs as well as globalization and technological innovation are of its distinguished features, made the service section and developing the new services as an essential resource in such a competitive environment. Besides, …


مفهوم پردازی آمیزه بازاریابی در کسب وکارهای فرهنگی- هنری

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
نویسندگان: مهران رضوانی، محمدتقی طغرایی، محمد‌حسن مبارکی، جهانگیر یداللهی فارسی چکیده: هدف مطالعه حاضر این است که با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد هم‌گرایی مؤثر سه حمفهوم پردازیوزه بازاریابی، کارآفرینی فرهنگی و کسب‌وکارهای هنری به …


DESIGNING A MODEL TO EVALUATE THE FUNCTION OF VIRAL MARKETING IN SUCCESSFUL DEVELOPMENT OF NEW FINANCIAL SERVICE

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۰ تیر ۱۳۹۶
Authors:  Mehran Rezvani, Zeinab Fathollahzadeh and Marziyeh Rezamand Parsaei Abstract Facing the organization with the turbulent and unstable current in which the rapid changes in customer needs as well as globalization and technological innovation are of its distinguished features, made the service section and developing the new services as an essential resource in such a competitive environment. Besides, organizations and …


Entrepreneurial Marketing in creative art based businesses

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
Authors: Mohamad Taghi Toghraee, Mehran Rezvani, Mohammad Hassan Mobaraki and Jahangir Yadollahi Farsi Abstract This  paper  explores  the  marketing  perception  of  creative  cultural-art businesses  on  the  most  crucial  challenges  artists.  In-depth  interviews  were  locally conducted with artists and directors from various art fields …


طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه در کسب‌وکارهای فرهنگی- هنری

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
نویسندگان: محمدتقی طغرایی، مهران رضوانی، محمد‌حسن مبارکی چکیده پژوهش حاضر با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر در دو حوزة بازاریابی کارآفرینانه و کسب‌وکارهای فرهنگی- هنری، چگونگی و چیستی الگوی بازاریابی کارآفرینانه را در …


A Systematic Review on Entrepreneurial Marketing: Three Decade Research on Entrepreneurial Marketing

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
Authors: Mohamad Taghi Toghraee, Mehran Rezvani, Mohammad Hassan Mobaraki and Jahangir Yadollahi Farsi Abstract Marketing and Entrepreneurship research streams have flourished in the three decade.  Entrepreneurial marketing (EM), born out of the practice of firms operating in conditions of uncertainty, is emerging as a powerful alternative to cope with the decreasing effectiveness associated with traditional marketing.  …


Network Marketing Strategies in Sale and Marketing Products Based on Advanced Technology in MicroEnterprises

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
Authors: Mehran Rezvani, Shahram Ghahremani & Ramin Haddadi Abstract New  products  based  on  modern  technologies (high-tech),  in  order  to  enter  the  market,  face  a  number  of challenges such as high investment required for research and development  of  these  products,  high  cost  of  labor  …


ارائۀ مدل کسب‌وکار الکترونیکی صنعت بانکداری کشور با‌استفاده‌از روش‌شناسی پژوهش آمیخته

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
نویسندگان: مهران رضوانی، محمد‌ اصلاحی چکیده این مقاله با هدف ارائۀ مدل کسب‌وکار الکترونیکی در صنعت بانکداری ایران و با‌استفاده‌از روش‌شناسی پژوهش آمیخته (کیفی-کمّی) موردتحلیل قرار گرفته‌است. ازاین‌رو پس از سنخ‌شناسی …


Identification the barrier of electronic insurance implementation with the new development service approach (Case Study: Iran Insurance industry)

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
Authors: Mehran Rezvani, Zahra Sahami