مقالات

بازاریابی چریکی، تعامل موثر آموزه‌های تفکر بسیجی و الگوهای موفق بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی کشور

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

نویسندگان: مهران رضوانی، امیرمحمد گلابی

چکیده:

گسترۀ معنایی فضای کسب‌و‌کار امروز کشور و شرایط پیرامون آن همسو با رخدادهای مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ضرورت بهره‌مند از فنون نوین دانش‌ بازاریابی-به‌مثابه یک کارکرد اصیل در رقابت‌پذیری بنگاه-را در توسعۀ اشتغال و کارآفرینی دو‌چندان ساخته است.در این میان، همگرایی و کاربست داشته‌های غنی‌ فرهنگی این مرز و بوم که تفکر بسیجی یکی از مصادیق ارزنده و گرانسنگ آن است در کنار تجارب و دستمایه‌های موفق بخش خصوصی، انگارۀ مؤثری در موفقیت‌ برنامه‌های توسعه و چشم‌انداز نظام محسوب می‌شود. در این مطالعه با نگاهی چند سویه‌ به موضوعات یاد شده، الگویی 61 مرحله‌ای در تعامل آموزه‌های فن بازاریابی چریکی و تفکر بسیجی در راستای توسعۀ کارآفرینی ارائه شده‌است.

کلیدواژگان: بازاریابی چریکی (پارتیزانی)، تفکر بسیجی، توسعۀ کارآفرینی