مقالات
مفهومپردازی کارکردهای ترفیع کارآفرینانه مبتنیبر تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایهگذاری |
گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ |
نویسندگان: مهران رضوانی، زینب یزدانپناه
چکیده:
ترفیع کارآفرینانه به مثابه یکی از کارکردهای بازاریابی کارآفرینانه در معرفی و پیشبرد محصولات براساس روشهای خلاقانه و کم هزینه می باشد. تبلیغات کلامی در گسترۀ پیشبرد خدمات جایگاه برجسته ای در ترفیع کارآفرینانه دارد. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهومپردازی کارکردهای تبلیغات کلامی در صنعت بیمه و به طور خاص بیمه عمر و سرمایهگذاری است. رویکرد مورد استفاده در پژوهش از نوع کیفی و در قالب استراتژی پژوهش موردی مرکب میباشد که در آن از منابع متنوع اطلاعاتی از جمله مطالعات اسنادی و مصاحبههای نیمهساختاریافته با 20 تن از افراد فعال و متخصص جامعه آماری در 12 شرکت بیمه خصوصی بهره گرفته شده است. یافته های تحقیق حاکی از آنست که کارکردهای تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل 5 تم، 7 زیرمؤلفه و 22 گویه می باشد. این تم ها شامل ارتباط میان فردی، قابلیت انتشار، تأثیرگذاری، انتشار گسترده و عدم کنترل کامل می باشد که در شرکتهای مختلف تفاسیر گوناگون به خود میگیرند.
کليدواژگان: ترفیع کارآفرینانه، تبلیغات کلامی، بیمه عمر و سرمایهگذاری، فروش بیمه، مفهومپردازی
|
|
|
|
ضمیمه ها: