مقالات

مدل‌یابی تأثیر بازاریابی ویروسی بر ارزش ویژه برند مشتری‌محور در بازار تلفن همراه تهران

گروه: مقالات علمی-پژوهشی دکتر مهران رضوانی ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

نویسندگان: مهران رضوانی، سیدحمید خدادادحسینی، کیاندخت کیایی

چکیده

بازاریابی ویروسی به عنوان عاملی تاثیرگذار بر رفتار مشتریان، ابزار جدیدی است که افراد را تشویق‌می‌نماید تا در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت در بستر اینترنت اظهار‌نظر نمایند. ارتقای برند نیز، به عنوان یکی از مهمترین روش‌های راهبردی رشد شرکت‌ها همواره مورد توجه بوده است. هدف از این مطالعه، بررسی چگونگی تاثیر بازاریابی ویروسی به عنوان یکی از شیوه‌های نوین ترفیع کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند مشتری‌محور در بازار تلفن‌همراه تهران است. روش پژوهش از لحاظ هدف در دسته پژوهش‌های کاربردی بوده و یک پژوهش‌ توصیفی- پیمایشی می‌باشد. پرسشنامه طراحی‌شده بین 500 نفر از مصرف‌کنندگان تهرانی توزیع و جمع‌آوری شده و به شیوۀ معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل نسخه 8.54 تحلیل‌گردید. بر‌اساس نتایج تحقیق ضمن مدل‌سازی، فرضیه‌های تحقیق در سطح اطمینان 95% تایید و مشخص‌شد که از نظر ساکنان تهران، ابعاد بازاریابی ویروسی بر مولفه‌های ارزش ویژه برند مشتری‌محور در بازار تلفن‌همراه تهران تاثیرگذار است.

کلیدواژگان: بازاریابی ویروسی؛ ارزش ویژه برند مشتری‌محور؛ بازاریابی دهان‌به‌دهان الکترونیک؛ بازار تلفن‌همراه؛ روش معادلات ساختاری






تصاویر: ضمیمه ها: